Komunikácia e-shopov počas pandémie
Nakupovanie cez internet počas korona krízy dosiahlo úroveň predvianočného chaosu. Koronavírus COVID-19 uväznil značnú časť populácie doma a väčšinu posadil priamo za notebooky. Zákazníci sú, pochopiteľne, citliví na čas doručenia a kvalitu tovaru. Hľadajú akcie, lebo na to majú čas. Aspoň väčšina. Pomerne veľa zamestnancov a podnikateľov má tú smolu, že nemôže v tomto období zarábať normálne peniaze. Ak patríte medzi tých šťastnejších, nezaspite na vavrínoch a bojujte o zákazníkov. Sú online a čakajú len na vás.
10 tipov na komunikovanie so zákazníkmi počas koronakrízy
1. Ak ste zatvorili, oznámte to svojim zákazníkom
Ak ste zatvorili všetky predajné a odberné kanály, oznámte to svojim zákazníkom na všetkých možných miestach (web, sociálne siete,…). Ak fungujete, ale obmedzene, určite ich potešíte, keď im to dáte vedieť čím skôr.
2. Stav skladových zásob pravidelne aktualizujte
Ak váš e-shop aj doručovanie fungujú, informujte o sklade zákazníkov.
3. Pozor na doručenie
Podajte zákazníkovi čo najpresnejšiu informáciu o dátume a čase doručenia ešte pred dokončením objednávky. Nebojte sa úprimnosti voči zákazníkovi pokiaľ ide o neskorší termín doručenia, než obvykle. Zaručíte si tak uňho toleranciu a vyhnete sa negatívnemu feedbacku v tomto smere. Odporučte zákazníkom v rámci notifikácie o doručení, ako sa majú chrániť (rúška, rukavice). Oznámte im, ako sa chráni kuriér.
4. Bezpečnosť zákazníkov je dôležitá
Upokojte ich informáciou o tom, ako chránite tovar pred možnosťou kontaminácie vírusom.
5. Robte akcie a zľavy
Prispôsobte marketing nákupnému správaniu ako pred Vianocami. Ľudia chcú šetriť, ale zároveň si chcú robiť zásoby.
6. Nespamujte zbytočnými e-mailami
Môžete si vyslúžiť „unsubscribe”.
7. Pripravte si krízové FAQ
Najviac otázok sa zrejme bude týkať možností platby a doručenia.
8. Informujte o dočasnej nedostupnosti tovaru
Ak je časť vášho sortimentu ovplyvnená dodávkou zo zahraničia, dajte o tom zákazníkovi vedieť ešte pred tým, než váš produkt vloží do košíka.
9. Buďte flexibilní
Rozvoz sa dá urobiť aj vlastným autom v rámci akceptovateľného rádiusu. Odevné spoločnosti môžu tiež šiť látkové rúška. Aj malé potraviny môžu robiť lokálnu donášku.
10. Komunikujte so svojimi zákazníkmi prostredníctvom videa alebo cez livestream
Vlogom, livestreamom či živým vysielaním dokážete v krátkom čase osloviť veľa potenciálnych alebo súčasných zákazníkov. Využite sociálne siete a váš web v plnom rozsahu ako komunikačné kanály. Pokiaľ nemáte skúsenosti s prípravou obsahu, zavolajte nám alebo napíšte. Pomôžeme vám rozbehnúť váš online marketing prostredníctvom videa alebo živých prenosov. Sme špecialisti v príprave livestreamu a video streamu už viac ako 10 rokov. Neváhajte využiť naše skúsenosti.
Koronavírus neznamená, že teraz všetci ostanú doma naveky a budú nakupovať cez internet. Raz sa to celé skončí a ľudia vyjdú von z domovov do ulíc a obchodov. Nedovoľte, aby vám medzičasom unikla príležitosť zaujať na trhu svoje miesto.
Bonusový tip: Pracujte z domu
Držíme vám všetkým palce.
Zabezpečíme váš livestream!
Zavolajte alebo napíšte e-mail a my vám čo najskôr pošleme ponuku na mieru.
+421 903 212 220 alebo +421 903 631 623
office@mlv.sk