Ako sa robí ŽIVÝ PRENOS a ako si ho objednať?

Ak plánujete na svojej akcii využiť živý video prenos, je dobré mať VOPRED PRIPRAVENÉ INFORMÁCIE, ktoré nám pomôžu pri realizácii a predovšetkým pri tvorbe cenovej ponuky. S prípravami je vhodné začať čo najskôr, aby sme včas odhalili a odstránili možné komplikácie v mieste zabezpečenia živého video prenosu z eventu.

1. ČO POTREBUJEME VEDIEŤ, ABY SME PRIPRAVILI CENOVÚ PONUKU NA ŽIVÝ VIDEO PRENOS?

IDENTIFIKÁCIA EVENTU:

  • typ eventu (konferencia, koncert, talk show, predstavenie nových produktov,…)     
  • miesto konania (hotel, vaše priestory, naše priestory, exteriér,štadión,…)         
  • stabilita internetu v mieste konania
  • dátum a čas živého prenosu

DÔLEŽITÉ INFORMÁCIE PRE SPRÁVNY VÝBER TECHNIKY A PLATFORMY:

  • kto je publikum živého prenosu?    
  • potrebujete obojsmernú komunikáciu s publikom? (telemost, slido)
  • premieta sa obraz z kamier aj na led, projekciu, alebo do iných miestností?
  • potrebujete záznam z eventu? pripadne aftermovie / zostrih z eventu alebo odovzdať jednotlivé prednášky zvlášť?

DÔLEŽITÉ DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:

  • máte skúsenosti z predošlých živých prenosov?
  • chcete na video prenos použiť konkrétne médium?
  • mate zabezpečenú profesionálnu audio techniku?

2. KOĽKO STOJÍ ŽIVÝ VIDEO PRENOS?

každý prenos je veľmi špecifický, preto pristupujeme ku každej cenovej ponuke so zlváštnou pozornosťou a robíme ich na mieru. na základe všetkých vstupov vypracujeme predbežnú cenovú ponuku,ktorá bude obsahovať personálne a technické zabezpečenie živého video prenosu, prípadne postprodukciu záberov z eventu. táto cena sa môže zmeniť v závislosti od nových skutočností.

V prípade, že sa jedná o tender alebo súťaž, potrebujeme to vedieť.

Pri zadaní myslite na to, že každý detail je dôležitý. niekto napríklad potrebuje streamovať ppt prednášky a strihať ich s obrazom z kamery, niekto zase potrebuje strihať telemost, moderátora, diskutujúcich na pódiu a divákov. niekomu stačí obraz v obraze na led aj na internet.

3. OBHLIADKA PRIESTORU

je po zadaní prvým dôležitým krokom. Podľa obhliadky sa dá upresniť nutnosť TECHNICKEJ PRÍPRAVY NA AKCIU, potrebné dĺžky káblov, aby bolo použité minimum spojok, kamery, objektívy, počet statických a mobilných kamier a pod. Po obhliadke sa v niektorých prípadoch môže zmeniť cena prenosu.

4. PRI PRÍPRAVE LIVE STREAMU JE NUTNÉ VYČLENIŤ SI ČAS NA INŠTALÁCIU A SKÚŠKY.

toto je časť, ktorú netreba podceniť už pri event managemente, môžete totiž naraziť na prekážku, ktorej odstránenie si bude vyžadovať viac času, ako máte do eventu. treba otestovať internet na mieste, rýchlosť a stabilitu pripojenia, možnosti káblových zapojení a vo finále samotný prenos – obraz aj zvuk, hlavne vtedy, keď do live streamu vstupujú ľudia v rôznych krajinách alebo mestách. toto všetko riešia naši technici.

 5. POČAS AKCIE SA TREBA VYVAROVAŤ ZBYTOČNÝM STRESOVÝM SITUÁCIÁM.

stáva sa, že režisér od klienta mení požiadavky, ktoré boli dohodnuté a odtestované na generálke a tým vzniká pre celú produkciu stres. najčastejším príkladom je neskoré dodávanie vstupov do živého prenosu, ako sú videá alebo prezentácie na “poslednú chvíľu”. tiež zmeny v scenári tesne pred akciou sú veľkým zásahom do produkcie. nevyvíjajte tlak na technika v réžii. predstavte si, že ste v jeho koži. my sme vždy pripravení podľa zadania. keď ho zmeníte, urobíme všetko preto, aby sme to stihli zapracovať.

6. PO EVENTE MÔŽEME POSKYTNÚŤ KLIENTOVI (V PODSTATE IHNEĎ) KÓPIU CELÉHO ZÁZNAMU BEZ ÚPRAV.

prípadne záznam uploadneme na vybraný cloud, ktorý môžete ihneď zdieľať, a tým pádom šíriť svoj kontent. potom čo najrýchlejšie všetko zbalíme a tešíme sa na feedback, ktorý je užitočný pre budúce streamy.

Zvýšte hodnotu vášho podujatia živým video streamom a ponúknete tak ľuďom viac. verte, že to ocenia. je to investícia, ktorá sa vám vráti v podobe ďalších spokojných ľudí a obratu, ktorý vám vyrobia.

Páčil sa ti článok? Nezabudni ho zdieľať so svojimi priateľmi.

Zabezpečíme vám livestream?

Zavolajte alebo napíšte e-mail a my vám čo najskôr pošleme ponuku na mieru.

+421 903 212 220 alebo +421 903 631 623
office@mlv.sk