Výroba reklamných predmetov alebo ako vyrobiť diár do decembra

Pred Vianocami väčšina firiem zháňa, vyberá a objednáva darčeky pre klientov, obchodných partnerov, zamestnancov, skrátka pre každého, kto si zaslúži pozornosť za celoročnú prácu či spoluprácu. Tento čas pokoja a lásky nevládne len v domácnostiach a nákupákoch, ako by ste si mohli chybne myslieť, ale aj vo firmách a kanceláriách manažérov.

Najväčší chaos vzniká okolo výroby reklamných predmetov a teda konkrétne diárov, lebo tie treba objednať v naozaj dostatočnom predstihuObjednať častokrát neznamená vyhrabať číslo z minulého roka, poslať logo a počkať si na vizualizáciu a cenovú ponuku. V branduchtivých spoločnostiach je to proces, ktorý sa začína ešte mám dobrý čas – zliepaním kontentu, tvorbou grafiky a o pár mesiacov sa končí megastresom a výhražnými mailami a telefonátmi z tlačiarne, kam bola poslaná záväzná objednávka.

Čo teda treba na to, aby ste aspoň začiatkom decembra mali vyrobené reklamné predmety a naskladnenú kopu diárov a rozdali ich ideálne ešte pred začatím nového roku?

Potrebné kroky pri tvorbe grafiky k 1/2 septembra: 

ujasniť si obsah a začať na ňom intenzívne pracovať s deadlinom 2.1/2 septembra. Rozhodnúť sa (samozrejme po kalkulácii z tlačiarne), či sa chcete zaoberať aj tvorbou grafiky pre celý vnútorný kalendár, ktorý sa dá krásne personalizovať a obohatiť o veľa motivačných prvkov a priestoru na skice a poznámky, alebo vám v rámci rozpočtu a času na tvorbu grafiky nevyjde a budú stačiť brandované len dvojstrany a obálka s predsádkami. Treba myslieť na to, že tematickou dvojstranou sú v prípade, že nevyrábate aj vnútorný kalendár, vlastne štyri strany, na ktoré musíte zabezpečiť tvorbu grafiky – keď ste si teda vybrali šitú väzbu. Z rôznych typov väzieb a obálok si vyberte už pri úvodnej kalkulácii tlačiarne. Ideálne aj papier, aby vám to v polovici Q4 nenabúralo rozpočet. Užitočné sú aj mapy, prevodové tabuľky a pod., ale otázkou je – pre koho (cieľovka vášho diára).

Potrebné kroky pri tvorbe grafiky k 2/2 septembra: 

pustiť sa do tvorby grafiky. Začnite obálkou. Nezabudnite, že v rámci podkladov treba poslať logo v krivkách v CMYKu a logo manuál alebo dizajn manuál, ktorý obsahuje vašu typografiu a korporátne farby. Toto je krok, ktorý môžete zveriť len skúsenému grafikovi, štúdiu alebo agentúre, ktorí vám zabezpečia profesionálnu tvorbu grafiky. Nemáte totiž toľko času, aby ste si mohli dovoliť testovať model „páči sa mi / nepáči sa mi” – dá sa to v júli, teraz je už na to fakt neskoro, preto treba myslieť nato, že tvorba grafiky trvá nejaký ten čas. Tlačiareň vás totiž na konci novembra, keď to celé a s chybami konečne dolepíte, s veľapercentným storno poplatkom pošle do diárového pekla.

Môžete si tiež vybrať z predvolených dizajnov, ktoré (jeden ako druhý) ponúkajú tlačiarne. Čo do kreativity ale nič nečakajte, pretože nič nedostanete.

V tomto období dolaďujete obsah a plánujete umiestňovanie obrazového materiálu, ktorý zadávate na nafotenie a ilustrovanie. Samozrejme tento management vám dokážeme zabezpečiť my s tým, že vy budete len pripomienkovať.

Potrebné kroky pri tvorbe grafiky k 1/2 októbra: 

v tomto období už máte hotový obsah s nakresleným „zrkadlom” strán podľa vašej predstavy, prípadne nástrel od agentúry. Text nezabudnite poslať na jazykovú korektúru. V prípade viacjazyčnej mutácie na preklad s jazykovou korektúrou. A turbo, lebo niekto to musí zalomiť a dorobiť k tomu grafiku. Keď nemáte črevo alebo finálne texty, ale len témy alebo nepublikovateľné útržky, treba absolvovať zopár briefov: buď s copywriterom, ktorý vám ten bordel dá doporiadku, alebo s agentúrou, ktorá vám robí grafiku. My vieme napríklad pripraviť kontent aj grafiku a sme takí super, že to vieme dodať aj vytlačené.

Potrebné kroky pri tvorbe grafiky k 2/2 októbra: 

tlač obálky, posledné úpravy vnútra pred tlačou, tlač celého diára. Tlačí sa na papier a každý chce vedieť, do akého papiera tlačí. Peniaze. Čiže najprv si odsúhlasíme vzorky. Papier je dôležitý a treba naň myslieť už pri úvodnej kalkulácii, pretože ju verte-neverte nakoniec ovplyvní a vy budete kukať ako kindersuprajs. Obálka je to, čo váš – inak nepredajný – diár (pretože ho rozdávate) predá. Preto si nechajte dobre prejsť mozgovými bunkami, čo bude nosným komunikačným prvkom a komu je primárne váš diár určený. Materiál na obláku – tvrdý, mäkký, laminovaný, s parciálnym lakom, kožený, s hĺbkotlačkou – hrajte sa v tlačiarni, radi vám ukážu vzorky. Keď to nerobíte prvýkrát, vypýtajte si k tomu kávu, je to nuda po 6 rokoch, lebo nikto nič nové zatiaľ nevymyslel. Fasa nápad, ktorý sa mi vryl do pamäte, je lego obálka s lego bodmi, s ktorými sa môže majiteľ tvorivo „hrať”.

Mali sme možnosť pripravovať diár Dominiky Cibulkovej vrátane vnútorného kalendára s imidžovými dvojstranami a je to naozaj časovo náročné. Veľmi efektné a unikátne, ale netreba výrobu grafiky ani celkového kontentu podceňovať a je potrebné myslieť aj na jazykovú korektúru. Ak si doprajete dostatočný čas na prípravu, vaše dielo bude dokonalé a bude niekoho tešiť celý rok.

VIAC O NAŠEJ GRAFIKE

Páčil sa ti článok? Nezabudni ho zdieľať so svojimi priateľmi.

Vyrobíme vám diár alebo reklamné predmety na mieru?

Zavolajte alebo napíšte e-mail a my vám čo najskôr pošleme ponuku na mieru.

+421 903 212 220 alebo +421 903 631 623
office@mlv.sk