To sa bude líšiť od agentúry po agentúru, ale nasledujúci 12-krokový proces je spôsob, akým pracuje väčšina firiem na reklamu, marketing, dizajn a PR. Niektoré kroky môžu byť vynechané alebo kombinované, ale základná štruktúra ide takto:
- Správca účtu (a tím) sa s klientom stretnú s cieľom identifikovať problém, ktorý je potrebné vyriešiť.
- Správca účtu napíše na základe tohto problému kreatívnu informáciu. Bude to zahŕňať analýzu konkurencie, výskum, pomoc plánovača a / alebo kreatívneho riaditeľa a nakoniec odhlásenie od klienta.
- Správca účtu informuje tím kreatív a obsahuje časovú líniu, rozpočet, navrhované médiá a ďalšie faktory.
- Kreatívny tím pracuje na projekte niekoľko dní (alebo týždňov, ak majú šťastie) a prináša prvé kolo nápadov tvorivému režisérovi.
- Kreatívny riaditeľ bude jatočných myšlienky, ktoré nefungujú, a nasmerovať tím preskúmať dobré nápady.
- Kreatívny tím bude naďalej pracovať na nápadoch, ale prinesie výrobné oddelenie (v prípade potreby), správcu účtu a ďalších členov agentúry, aby sa ubezpečil, že práca je na ceste. Ak sú vytlačené kusy alebo je potrebný výstrel, je to vtedy, keď výrobné oddelenie začne odhady.
- Kreatívny režisér schvaľuje konečné nápady a kreatívny tím ich (dúfajme) prezentuje klientovi.
- Klient odíde a diskutuje o svojich nápadoch, a potom poskytne agentúre spätnú väzbu. Môže to mať za následok prepracovanie nápadov (opakujte kroky 3 až 7) alebo zelené svetlo, aby ste sa presunuli do realizácie nápadov. V tomto okamihu bude opäť schválený rozpočet a časo