10 tipov, ako urobiť redizajn bez negatívnych následkov

mlv.sk-grafické-štúdio-redizajn-na-mieru

Chystáte redizajn? Chcete vytvoriť nové logo alebo webovú grafiku?

Pripravili sme pre vás niekoľko rád, ako pritom neodplašiť súčasných zakazníkov a získať čo najviac nových.

mlv.sk-grafické-štúdio-redizajn-na-mieru

1. Pekné alebo škaredé?

Všetko “umenie” – či vizuálne (obraz, fotka, film, výklad obchodu, logo, web), hudba alebo móda, je vecou subjektívneho vnímania každého z nás. Každý má iný vkus a iné mantinely pre to, čo považuje za pekné alebo dokonca krásne. Niekto miluje Minions a Hieronyma Boscha súčasne, niekto jazz a techno, niekto Star Wars, niekto Mozarta. A všetci sú možno vaši zákazníci, preto buďte pri tvorbe loga a webovej grafiky obozretný a hlavne open-minded.

mlv.sk-grafické-štúdio-redizajn-na-mieru

2. Robíte to pre seba alebo pre zákazníkov?

Ak sa chystáte na tvorbu loga alebo webovej grafiky, položte si v prvom rade otázku – čo sa páči mojim zákazníkom? Ako budú moji klienti reagovať na takýto vizuál nového loga? Je pre nich nová značka dostatočne zrozumiteľná? Urobte si po prvých návrhoch od grafika prieskum na svojom Facebooku a niekoľkých skupinách na to zameraných a možno vás čaká prekvapko, ktoré vás prinúti novú webovú grafiku zmeniť.

mlv.sk-grafické-štúdio-redizajn-na-mieru

3. Pozor na trendy!

Vaši zákazníci u vás nakupujú a živia vás, preto je ich názor najdôležitejší. Vy sa však s vašou značkou musíte stotožňovať. Je dobré byť v obraze a orientovať sa na trendy v dizajne, robte to však s citom a s prihliadnutím na to, čo predávate. Tmavý layout webu sa vašim zákazníkom vôbec nemusí páčiť, zvlášť ak predávate oblečenie pre bábätká. Nechajte si poradiť od grafika alebo od agentúry.

4. Nerobte každý rok redizajn

Investujte na začiatku dostatok času a peňazí a urobte to poriadne. Ujasnite si, čo je vaším cieľom a kto je vaša cieľovka. Myslite na zapamätateľnosť značky. Keď budete každý rok riešiť tvorbu loga a webovej grafiky, podľa čoho si vašu značku budú zákazníci pamätať? Je dobré ísť s dobou, ale robte to raz za čas a ideálne s pridanou hodnotou pre zákazníkov. Napr. pri e-shopoch – pridali sme platby kryptomenami, možnosť osobného odberu a vyskúšania tovaru. V službách zase poteší úvodná konzultácia zadarmo.

5. Komunikujte so zákazníkmi.

Ak ste robili redizajn, určite pošlite klientom mailing, kde spoznajú vizuálne vašu “starú” značku a súčasne aj tú novú. Nový vizuál newslettera nadizajnujete napríklad aj v Mailchimpe pomerne jednoducho. 

6. Zľavy milujú všetci. 

Ak dáte zľavu na ten správny produkt alebo službu, máte vyhrané. Prípadne pošlite newsletter s novými produktmi / službami (inovovali ste predsa nielen tvorbu nového loga alebo web grafiky) a ako motiváciu pošlite časovo obmedzenú zľavu na prvý nákup na novom webe.

7. Sledujú vás.

Vaši klienti vás sledujú aj na sociálnych sieťach. Ohláste aj tam zmenu dizajnu a využite k tomu pokojne aj Facebook cover. Ideálne animovaný alebo video. Povedzte ľuďom, že ste to spravili pre nich, veď je to pravda.

8. To, čo nevidia, je dôležité tiež.

Možno niekedy viac, ako to, čo vaši zákazníci vidia. Nezabudnite preto pri výrobe nového webu na plánovanie kľúčových slov, prelinkovania kvôli SEO, aby ste neprišli o dlho budované pozície, na Google Adwords, SEO celkovo a pod. A samozrejme aj na názvy obrázkov.

9. Nečakaný darček poteší!

K prvej objednávke pribaľte nejakú drobnosť. Vám to neublíži a človeka na druhej strane príjemne prekvapíte. Ľudia si to zapamätajú. Aj keď len minibalíček gumových medvedíkov na nervy.

10. Tešte sa z prvých nákupov pod novou značkou. 

A starajte sa o svojich zákazníkov tak, aby mali radosť aj z vašich služieb, nielen z novovytvoreného loga a webovej grafiky 🙂

Páčil sa ti článok? Nezabudni ho zdieľať so svojimi priateľmi.

Vytvoríme vám redizajn?

Zavolajte alebo napíšte e-mail a my vám čo najskôr pošleme ponuku na mieru.

+421 903 212 220 alebo +421 903 631 623
office@mlv.sk